Актуални въпроси на трудовото законодателство през 2025 г. Електронна трансформация на трудовите правоотношения

28 януари 2025

Online

Актуални въпроси на трудовото законодателство през 2025 г. Електронна трансформация на трудовите правоотношения

Дата:

28 януари 2025, вторник

Час:

09:30 - 13:00

Достъп:

Такса участие

Място:

Online

За контакти:

Росица Стоянова, 0892 241171, E-Mail

Организатори:

Китов център ЕООД

За събитието

28 януари 2025 г., 9.30 – 13.00 ч.
Онлайн обучение
Лектори: Теодора Дичева

Програма:

1. Задължения на работодателите в началото на годината: отчитане на извънредния труд, изготвяне на списък с работни места за трудоустроени и списък с работни места за  изпълнение на квоти по Закона за хората с увреждания, уведомяване на работниците за дължимия им се платен годишен отпуск и др.

2. Единен електронен трудов запис и регистър на заетостта:

–  aнализ на данните, които ще подлежат на вписване от работодателите и органите по назначаване в единните електронни трудови записи на работниците и служителите, регламентирани Кодекса на труда и Закона за държавния служител и Наредба за вписване в регистъра на заетостта.

–  какви са възможностите за вписване, корекция или заличаване на данните за възникването, изменението и прекратяването на трудовите и служебните правоотношения в регистъра на заетостта;

–  в кои случаи работодателите/органите по назначаване са освободени от задължението да подават електронни трудови записи при промяна на трудовото правоотношение;

–  новата редакция на Наредбата за трудовия стаж (обн., ДВ, бр. 65 от 02.08.2024 г., в сила от 01.06.2025 г.)

3. Електронно трудово досие:

– oсновни законови изисквания при въвеждането на  електронни трудови досиета в предприятието;

–  анализ на Наредбата за вида и изискванията за създаването и съхраняването на електронни документи в трудовото досие на работника или служителя;

–  изисквания към работодателя във връзка с изготвянето и съхраняването на електронните документи в електронното трудово досие и какви са видовете документи, които могат да се издават като електронни документи;

–  необходим ли е електронен подпис на работниците, за да създадат електронен документ в трудовото си досие и за да документират проведения им инструктаж .

4. Новите изисквания в провеждането и  документирането на инструктаж на работещите от разстояние чрез информационните и комуникационн технологии:

– aнализ на последните промени в Наредба № РД-07-2 от 16 декември 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд обн. ДВ. бр.54 от 25 Юни 2024г.), във с провеждането на инструктаж на работещите от разстояние.

 

Цена 150 лв. без ДДС. Цена до 14 януари с 15 % отстъпка – 127.50 лв. без ДДС.

 

Участниците в обучението могат предварително да зададат въпроси по разглежданите теми на имейла на Китов център office@kitovcenter.com.

Уебинарът ще се проведе на платформа ZOOM. Участниците ще получат на своя имейл парола за достъп до платформата за обучение в деня преди неговото провеждане.

Технически изисквания: компютър или друго устройство с възможност за аудио връзка, стабилна интернет връзка.