Най-ценният актив на всеки бизнес са клиентите.
Какъв обаче е правилният подход на общуване с тях? Не малко книги са изписани и не един пример е даден. MarketingAbout предлага своя вариант за 10-те правила за успех в потребителското обслужване. Кои са те?
- Клиентът може не винаги да е прав, но винаги трябва да печели.
- Той е шефът!
Вие сте в бизнеса, за да служите на неговите нужди и печелите от това. Ще успявате само, ако знаете какво иска той. Изслушвайте потребителите, във ваш интерес е. Редовно търсете обратна връзка. - Служителите трябва да са добър слушател.
Те трябва да умеят да разбират какво наистина искат хората, като анализират тона им, езика на тялото, изразите им и най-вече чувствата, които показват и за които говорят. - Трябва да сте предвидливи и да знаете от какво имат нужда потребителите.
Хората не купуват продукти и услуги. Те купуват добро отношение и решения на техни проблеми.Виж още: 10 златни правила на успешните търговци - Клиентите трябва да се чувстват важни и оценени.
Отнасяйте се към тях като към отделни личности. Накарайте служителите си винаги да се обръщат към тях по име, да говорят честно и да им правят само искрени комплименти. - Потребителите трябва да са наясно как работи компанията.
Организацията ви може да има най-добрата система за това да се свърши работата, но ако потребителите не я разбират, могат да се объркат, да изгубят търпение и да се ядосат. - Оценете тяхното „Да!“.
Винаги търсете начини да им помогнете. Изпълнявайте това, което сте обещали. - Извинете се, когато нещо наистина се обърка.
Извиненията са най-лесният и бърз начин да обърнете пак играта във ваша полза, а и клиентите ги оценяват. Когато поемете отговорност, печелите доверието на хората. - Предложете повече от очакваното.
Старайте се да сте уникални, за да сте по-добри от конкуренцията. - Отношението към служителите в компанията трябва да е същото като към клиентите.
Служителите са вашите вътрешни клиенти, които имат нужда от признание. Мислете за тях и се старайте да им доказвате постояннo, че са важни за вас и общото дело. Доволните екипи означават и доволни потребители.Още по темата: Обслужване на клиенти или 3 стъпки за “Добре дошли”.