Семинар „ЗОП – практическо обучение за новата система ЦАИС и измененията по Закона за обществените поръчки“
Приключило
Дата:
15 - 16 окт. 2019, вторник - срядаЧас:
09:30 - 17:30Достъп:
Такса участиеМясто:
ВИТОША Парк Хотел, Зала 3, София, ул. Росарио 1За контакти:
Иглика Ганева, 028185881, 028185858, E-MailОрганизатори:
Национален център за юридическо обучениеЗа събитието
КОМЕНТАР НА ПОСЛЕДНИТЕ И НА ПРЕДСТОЯЩИТЕ ИЗМЕНЕНИЯ
НА ЗАКОНА ЗА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ (ЗОП),
публикувани за обществено обсъждане
на Портала за обществени консултации на 05.09.2019г.
и
ПРАКТИЧЕСКО ОБУЧЕНИЕ ЗА ВЪЗЛОЖИТЕЛИ
НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ
ЧРЕЗ ЦЕНТРАЛИЗИРАНА АВТОМАТИЗИРАНА ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА „ЕЛЕКТРОННИ ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ“ (ЦАИС „ЕОП“)
на 15 и 16 октомври 2019 г.,
в парк хотел «Витоша», гр.София
Лектори:
Милана Кривачка – адвокат с дългогодишен опит, експерт по ЗОП, лектор
Кремена Симеонова – експерт в екипа на Консорциум „ЕОП България“, разработващ ЦАИС ЕОП
Боряна Иванова – експерт в екипа на Консорциум „ЕОП България“, разработващ ЦАИС ЕОП
ПРОГРАМА
15 октомври 2019 г. (вторник)
Лектор: Милана Кривачка
9.00 – 9.30ч. – Регистрация на участниците
09.30 – 11.00 ч. – Последните и предстоящи промени в ЗОП, свързани с подготовката за възлагане на обществената поръчка:
Нови правила за възлагане на обществени поръчки от възложител, който е разпоредител с бюджет – чл.7, ал.4 от ЗОП;
Промяна в условията за възлагане на обществени поръчки „in house“ по реда на чл.14, ал. 1 т.5 и т.7 от ЗОП;
Правила за определяне на прогнозната стойност на обществената поръчка в съответствие с актуалната им пазарна стойност – пазарни проучвания или консултации;
Правни аспекти на възлагането на обществените поръчки чрез ЦАИС„ЕОП“;
Регистърът за обществените поръчки като част от платформата от 01.01.2020г. (чл.36, ал.1 от ЗОП);
Защита на информация при публикуване на документите в ЦАИС „ЕОП“ – 36б от ЗОП;
11.00 – 11.30 ч. Кафе пауза
11.30 – 13.00ч. – Подготовката за възлагане на обществената поръчка:
Особености при възлагането на обществените поръчки чрез обособени позиции;
Специални условия за изпълнение на поръчките;
Нови правила при определяне на техническата спецификация от 01.03.2019г.;
Основания за отстраняване на участниците във връзка с наличието на обстоятелства за лично им състояние;
Определяне на критериите за подбор и участието на трети лица и на подизпълнители;
Деклариране на личното състояние на участниците и съответствието им с критериите за подбор;
Определяне на критериите за възлагане на обществената поръчка;
Обявяване на обществените поръчки чрез електронната платформа.
13.00 – 14.00 ч. – Обяд
14.00 – 15.30ч. – Последните и предстоящи промени в ЗОП, свързани с провеждането на съответната процедура:
Особености при подаването на оферта чрез електронната платформа;
Изключения от електронното подаване на документи;
Работа на комисията за разглеждане, оценка и класиране на офертите чрез ЦАИС „ЕОП“;
Промяна в основания за отстраняване от процедурата – чл.107, т.5 от ЗОП;
Връчване на решенията на възложителя чрез електронната платформа;
Промени в правилата за подаване на гаранции от определените изпълнители;
Сключване на договор за обществена поръчка;
Промени в правилата за сключване на рамково споразумение – чл. 112а от ЗОП;
15.30 – 16.00 ч. – Кафе пауза
16.00 – 17.30 ч. – Последните и предстоящи промени в ЗОП, свързани с изпълнението на договора за обществена поръчка:
Основания за изменение на договора за обществена поръчка;
Електронно фактуриране;
Изменения в правилата за възлагане на конкретните поръчки чрез създадените от възложителите квалификационни системи;
Промени в правилата за събиране на оферти с обява и покана до определени лица;
Промяна в срока за поддържане на Профила на купувача на електронната платформа от 01.01.2010г., вместо от 01.01.2021г.;
Анализ на често допусканите нарушения при възлагането на обществените поръчки.
16 октомври 2019 г. (сряда)
Лектори: Кремена Симеонова и Боряна Иванова
9:30 – 09:50 ч. – Въведение в ЦАИС ЕОП. Модули и етапи, ползватели на ЦАИС ЕОП и роли, регистрация
09:50 – 10:40 ч. – Профил на организацията в ЦАИС ЕОП. Управление на потребители/служители на възложителя, роли и права в организацията
10:40 – 11:00 ч. – Кафе-пауза
11:00 – 12:00 ч. – Подготовка на обществена поръчка от страна на Възложител. Параметри, изисквания за подбор, техническо предложение, ценово предложение, график на поръчката, екип на възложителя, обявления и решения
12:00 – 13:00 ч. – Участие в поръчка от страна на стопански субект и подаване на заявление/оферта. Регистрация като стопански субект, участие в процедура, искане за разяснение и комуникация с възложителя, подаване/оттегляне на заявление/оферта
13:00 – 14:00 ч. – Обяд
14:00 – 14:30 ч. – Отваряне на подадените заявления/оферти. Прилагане на ключове за декриптиране на подадените от участниците заявления/оферти, декриптиране от страна на председателя на оценителната комисия
14:30 – 15:00 ч. – Оценка на подадените заявления/оферти. Комуникация с участниците, преглед на подадените заявления/оферти, допускане до отваряне на ценовите предложения, доклади от работата на комисията
15:00 – 15:30 ч. – Приключване на поръчката в системата. Решение на възложителя за избор на изпълнител, обявление
15:30 – 15:50 ч. – Библиотека с шаблони. Шаблонни изисквания и шаблонни съобщения
15:50 – 16:10 ч. – Кафе – пауза
16:10 – 16:40 ч. – Каталози. Глобални и локални каталози
16:40 – 17:10 ч. – Фактури, справки и отчети. Изпращане на фактура до възложителя през системата, справки и отчети
17:10 – 17:30 ч. – Въпроси и дискусия
* В края на курса участниците ще получат сертификат за участие.
Цена: 360 лв с ДДС. /300 лв без ДДС/. За всеки втори участник от една и съща организация цената е с 5% отстъпка.
Цената включва: лекции, помагала, кафе паузи, работен обяд на 15 и на 16 октомври
В случай, че желаете да ползвате нощувка в парк хотел „Витоша“ Ви предлагаме преференциални цени за нощувки (с включена закуска):
нощувка в двойна стая, при двама настанени – 50 лв. на човек (100 лв на стая)
нощувка в единична стая – 80 лв. на стая
Записването за участие е до 10.10.2019 г. или до изчерпване на местата в залата.
Записванията може да извършите чрез формата за записвания на нашия сайт https://ncle.bg
или като се свържете с нас чрез тел.: 02 818 58 81; 02 818 58 58,
факс 02 818 58 59, мейл: office@ncle.bg или office@ecovis.bg
Лица за контакт: Иглика Ганева и Мариета Гинкова
Плащанията може да извършите по банков път:
„ЕКОВИС ХОЛДИНГ ГРУП БЪЛГАРИЯ” ЕООД, ОББ АД
BIC: UBBSBGSF; IBAN BG19 UBBS 8002 1040353240
или в брой в офиса на фирмата:
Адрес: 1404 София, ул.”Твърдишки проход” 23, ет.3, офис 10-11