Работещи техники за успешни продажби

Sales Machine shaking hands

6 ТАКТИКИ ЗА УСПЕХ

Много експерти в областта на продажбите считат, че продаването е начин на комуникация, от което се предполага, че успешният търговец е социално ориентиран човек с  добре развитикомуникативни умения.
Но какво може да направите ако работите като търговец, а не сте се ‘родили’ с тези умения? Или пък сте от хората, които са общителни в собственото си обкръжение, но се чувствате неловко в разговор с непознати? А може би сте общителна натура, но понякога позволявате на някои негативни емоции да ви пречат в общуването?

Добрата новина е, че всеки може да научи и развие тези умения, а с развиването им идват и добрите резултати.  Ето няколко работещи техники, чрез които можете да го направите:

ДА ПРЕДИЗВИКАМЕ СТРАХОВЕТЕ СИ

Идеята на тази техника е да започнем да правим всеки ден нещо малко и ново, от което се притесняваме или се страхуваме. Така ще увеличим самочувствието си и ще съберем куража, от който се нуждаем за да направим нещо по-голямо.
Ако се чудите „Какво е това нещо?“,  мога да ви дам няколко идеи: например, може да завържетеразговор с напълно непознат на опашката в супермаркета или пред лекарския кабинет или пък да посетите някое интересно обучение заедно с други хора. Повярвайте ми, напълно безопасно е и не боли

ДА СЛОЖИМ УСМИВКАТА

Всеизвестно е, че усмихнатите хора излъчващи позитивизъм, са по-добре приети в обществото. Така че, дори и да нямате конкретен повод, опитвайте да се усмихвате всеки път, когато започнете разговор с някой. По този начин, шансовете ви да проведете полезен разговор ще се увеличат многократно. Можете да си го поставите за цел, като кажете на себе си:

 ’’Днес ще се усмихвам!’’

Един от бившите ми шефове практикуваше тази техника с такова старание, че си беше поставил за цел, всичко което прави през деня да бъде с усмивка. Дори на всекидневни поздрави от рода: ‘’Здравей, как си / какво правиш?’’, той отговаряше: ‘’Благодаря, добре – усмихнат / усмихвам се’’.

Виж повече от блога на Sales Machine >>>

ЛЮБЕЗНИ С ОКОЛНИТЕ

Поздравявайте всеки!  Дори и да сте се срещали еднократно, да се познавате само по физиономия или дори и все още да не се познавате, а само да сте се чували по телефона или пък имате общи познати.  Хората които срещате в асансьора на офиса или хотела, чистачката,  охраната на болницата, хора от съседния вход или кооперация… ВСИЧКИ!
С всеки от тези хора е възможно да създадете социални контакти, които да ви помогнат допълнително да развиете уменията си за общуване.

МРЕЖА ОТ КОНТАКТИ

Излизайте колкото можете повече и посещавайте редовно събития. Дори и темата на събитието да не ви е интересна…Така ще можете да разширите кръга си от социални контакти, да тренирате уменията си за комуникация с непознати, и ще ви помогне да ги приложите съвсем лесно с вашите клиенти.
Ако ви се отдаде възможност, не се колебайте да говорите пред публика!
Дали ще вдигнете тост, ще се представите на хората или ще се изкажете по някаква тема, направете го със самочувствие и усмивка. Представете си, че пред вас седят ваши близки и приятели, така че, каквото и да кажете, ще се приеме добре.

ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТ И УПОРИТОСТ

Не се отказвайте да постигате малките си цели! Следвайте клиентите дори и да ви откажат да работят с вас.
Веднъж ‘хванете’ ли ги, това ще ви даде повод за гордост и самочувствие и ще улесни разговорите ви с други проспекти които ви отказват.
Запомнете, че едно ‘Не’ изречено от клиент не означава ‘Никога Не’, а само ‘Сега не’.
Познавам търговци, които не се отказваха да ‘гонят‘ потенциалните си клиенти в продължение на няколко години и накрая постигаха целта си.
И тя им се отплати!

ЕНТУСИАЗЪМ

Отделете време и разберете същината на продукта който предлагате.
От какви материали е направен? Каква е историята му?  Как е стигнал до сегашния си вид? Как се използва? Какви са предимствата му пред други подобни продукти?
Говорете за вашия продукт с въодушевление, като че той е ваше собствено творение!
Обикновено клиентите се впечатляват и са по-склонни да вярват на търговци, които демонстрират ентусиазъм и познават добре собствените си продукти, а не просто си вършат работата, като договарят поръчки и доставки.

За финал, ще ви припомня една от култовите реплики на Джордан Белфорт, по-известен като „Вълка от Уолстрийт“ който казва:

„Единственото нещо, което стои между вас и вашата цел е скапаната история, която продължавате да разказвате на себе си „Защо не мога да го постигна…“