За събитието
Какво влияние имат, биха могли и трябва да имат комуникациите върху успеха на големите вериги за хранителни стоки?
В това издание на Comms Talks ще се фокусираме върху големите вериги за търговия с хранителни стоки и влиянието, което комуникациите имат, биха могли и трябва да имат, предвид условията на ценова война в сектора.
Като неизбежна част от ежедневието ни, пазаруването е нещо, за което повечето от нас имат мнение и искат да го споделят. Емоционалната ангажираност на потребителите, за която социалните медии действат като усилвател, предоставя широко поле за действие на комуникаторите – да извличат ценна информация, чрез която да насочват органичния разговор, така че да повлияват на крайното представяне на компанията.
Въпреки това, тази възможност за все по-автентични, центрирани около потребителите и въздействащи комуникации, идва в светлината на надпреварата за все по-ниски цени и отстъпки в целия сектор, и особено при “класическите” супермаркети. През декември 2018, McKinsey докладва за низходящата посока в тази категория в Америка и Европа, като изчислява, че до 2026 г. има опасност супермаркетите да отстъпят приблизително 40% от годишните си приходи на дискаунт магазините, нехранителните магазини и онлайн каналите. Тази тенденция се забелязва и в България – три от големите международни търговски вериги са оттеглиха от българския пазар през последните няколко години.
Естествено, промените в комуникационните отдели, връзките с агенциите и изходящите комуникации отразяват това състояние на ценова война в сектора. Виден пример за това са скорошните преструктурирания, съкращения и намалени бюджети в комуникационните отдели на четирите големи вериги супермаркети в Англия, а в тези случаи PR дейностите са на прицел, поради липсата на яснота за резултатите им. Преобладаващите у нас агресивни рекламни тактики, прилагани от веригите за хранителни стоки сочат към сходен модел.
Как ние, комуникаторите, бихме могли да се справим с тези предизвикателства, да допринесем към позитивното развитие на веригите за хранителни стоки, и така да повишим стойността, която професионалната комуникация носи на бизнеса?
Или по-просто казано, ако клиентите и брандовете, които управляваме, трябва да изберат между нова кампания и по-големи намаления за потребителите си, защо да инвестират в комуникация в настоящия климат?
Ще разглеждаме тези и още въпроси с фокус върху българския пазар на 10-ти май, когато Perceptica ще представи и новия си медиен анализ на веригите за хранителни стоки в България.
За Comms Talks:
Comms Talks е съвместна инициатива на агенцията за медийни анализи Perceptica и EACD, с подкрепящи партньори БДВО и Международната асоциация за измерване и оценка на комуникациите (AMEC).Събитията от поредицата Comms Talks са публични, напълно безплатни и събират на едно място настоящи и бъдещи професионалисти в сферата на комуникациите.