Обучение „Търговски мениджмънт“

Приключило

30 януари 2019

София

Обучение „Търговски мениджмънт“

Дата:

30 януари 2019, сряда

Час:

09:00

Достъп:

Такса участие

Място:

Предстои уточняване , София

За контакти:

E-Mail

Организатори:

И-ТРЕЙНИНГ

За събитието

Независимо дали става дума за сделка за милиони, или просто за отстояване на личните ви професионални интереси, умението да преговаряте успешно може да се окаже ключово.

Програмата е разделена на 2 Модула:

Мениджърски модул – Мотивация и управление на търговски екипи
Бизнес модул – Управление на продажбите.

МЕНИДЖЪРСКИ МОДУЛ

Мотивация на търговци

  • С какви инструменти разполагаме като търговски мениджъри и как да ги прилагаме на практика?
  • Кое е специфичното при мотивация на търговци в България?
  • Защо едни фактори са „хигиенни“, а други „мотивационни“? И защо мениджърите ги бъркат в практиката?
  • Усилие – резултат – възнаграждение. Една практическа формула, която може да ни помогне много
  • Обобщен опит и грешки от практиката на сходни компании в България

Специфика при мотивация на търговци; практиката в България – Резултати от проучване на Е-Training Centre

Мотивация на търговски екип

  • Какво представлява „Търговският“ мениджмънт? Защо вече се прилага и от нетърговски структури и мениджъри?
  • Може ли всеки екип да работи като търговски? Какво отличава добрите търговски екипи? Как да изградим такъв екип?
  • Управление чрез цели – приложение на MBO в различни практически ситуации
  • Как да „продадем“ идеята на екипа? Търговски умения, които трябва да притежава успешният мениджър
  • Промяна в нагласите или промяна в уменията – кое е водещото? Как да провокираме промяната?
  • Лидерски подходи в Търговския мениджмънт. Защо уволняват мениджъри, но не уволняват лидери?
  • Как го правят в успешните организации и екипи? – обобщена практика от множество търговски компании в България и по света

Мотивационен профил на търговски екип (Практически инструмент)

  • Как се прави мотивационен профил?
  • За какво трябва да внимаваме?
  • Тълкуване на профила. Практически изводи и препоръки за мениджъра

БИЗНЕС МОДУЛ

Управление на продажбите

Стратегическо управление на продажбите

  • Оценка на възможностите на наличния търговски екип и определяне параметри за промяна
  • Управление чрез цели – Адаптиране целите на търговския екип спрямо стратегическите задачи на фирмата
  • Контрол по изпълнението на продажбите – KPI
  • Основни принципи при налагане на успешна търговска стратегия

Сегментиране на пазара

  • Сегментация на пазара – защо това е мощен практически инструмент за управление на продажбите?
  • Критерии за избор на сегменти – практика при продажба на застрахователни продукти
  • Управление на сегментите и въздействие върху тях
  • Определяне “стойността” на сегментите и “цената” им за ДЗИ

Управление на продажбите към конкретни клиенти

  • Процес на вземане на решение от потребителите
  • Фактори, влияещи върху решението за покупка – време, цена, степен на заинтересованост, степен на възприемане на различията и др.
  • Практически програми за Кръстосани и Допълнителни продажби – организация и проследяване на резултатите
  • Влияние на рекламата, промоциите и насърчаването на продажбите – практически аспекти на регионално ниво

Практическа методика: Стойност на клиента за периода на жизнения му цикъл (CLTV) – Как да определим най-стойностните си клиенти и да печелим повече от тях?

 

Допълнителни теми:

Пазарен потенциал – измерване на пазарния потенциал по търговски територии

Пазарният потенциал е базов инструмент, който стои в основата на активното управление на продажбите, повишаване на кръстосаните и допълнителните продажби.

ABC анализ – класификация на клиентите по три основни параметъра

  • По обем на покупките от нас – ранг на клиента, реални покупки
  • По потенциал – оценка на възможностите
  • По наш дял в покупките на клиента (в обем и стойност)
  • Наличието на такъв анализ ще задълбочи контрола на продажбите от общо за територията към конкретно управление на отделните клиенти.

Управление на продажбите

  • По отделни продукти и услуги
  • По отделни клиенти (приоритетно клас А)

Цел: увеличаване на оборота в обем и стойност, увеличаване покупките на целеви продукти, нарастване на нашия пазарен дял (респ. дял в клиента) и др.

Програми за мотивация:

  1. Програми за мотивация на търговци – състезателни, по квоти и др.
  2. Програма за мотивация на търговски екип

Водещ: Явор Янкулов, PhD