
Дата:
30 януари 2019, срядаЧас:
09:00Достъп:
Такса участиеМясто:
Предстои уточняване , СофияВръзки:
Интернет страницаЗа контакти:
E-MailОрганизатори:
И-ТРЕЙНИНГЗа събитието
Независимо дали става дума за сделка за милиони, или просто за отстояване на личните ви професионални интереси, умението да преговаряте успешно може да се окаже ключово.
Програмата е разделена на 2 Модула:
Мениджърски модул – Мотивация и управление на търговски екипи
 Бизнес модул – Управление на продажбите.
МЕНИДЖЪРСКИ МОДУЛ
Мотивация на търговци
- С какви инструменти разполагаме като търговски мениджъри и как да ги прилагаме на практика?
 - Кое е специфичното при мотивация на търговци в България?
 - Защо едни фактори са „хигиенни“, а други „мотивационни“? И защо мениджърите ги бъркат в практиката?
 - Усилие – резултат – възнаграждение. Една практическа формула, която може да ни помогне много
 - Обобщен опит и грешки от практиката на сходни компании в България
 
Специфика при мотивация на търговци; практиката в България – Резултати от проучване на Е-Training Centre
Мотивация на търговски екип
- Какво представлява „Търговският“ мениджмънт? Защо вече се прилага и от нетърговски структури и мениджъри?
 - Може ли всеки екип да работи като търговски? Какво отличава добрите търговски екипи? Как да изградим такъв екип?
 - Управление чрез цели – приложение на MBO в различни практически ситуации
 - Как да „продадем“ идеята на екипа? Търговски умения, които трябва да притежава успешният мениджър
 - Промяна в нагласите или промяна в уменията – кое е водещото? Как да провокираме промяната?
 - Лидерски подходи в Търговския мениджмънт. Защо уволняват мениджъри, но не уволняват лидери?
 - Как го правят в успешните организации и екипи? – обобщена практика от множество търговски компании в България и по света
 
Мотивационен профил на търговски екип (Практически инструмент)
- Как се прави мотивационен профил?
 - За какво трябва да внимаваме?
 - Тълкуване на профила. Практически изводи и препоръки за мениджъра
 
БИЗНЕС МОДУЛ
Управление на продажбите
Стратегическо управление на продажбите
- Оценка на възможностите на наличния търговски екип и определяне параметри за промяна
 - Управление чрез цели – Адаптиране целите на търговския екип спрямо стратегическите задачи на фирмата
 - Контрол по изпълнението на продажбите – KPI
 - Основни принципи при налагане на успешна търговска стратегия
 
Сегментиране на пазара
- Сегментация на пазара – защо това е мощен практически инструмент за управление на продажбите?
 - Критерии за избор на сегменти – практика при продажба на застрахователни продукти
 - Управление на сегментите и въздействие върху тях
 - Определяне “стойността” на сегментите и “цената” им за ДЗИ
 
Управление на продажбите към конкретни клиенти
- Процес на вземане на решение от потребителите
 - Фактори, влияещи върху решението за покупка – време, цена, степен на заинтересованост, степен на възприемане на различията и др.
 - Практически програми за Кръстосани и Допълнителни продажби – организация и проследяване на резултатите
 - Влияние на рекламата, промоциите и насърчаването на продажбите – практически аспекти на регионално ниво
 
Практическа методика: Стойност на клиента за периода на жизнения му цикъл (CLTV) – Как да определим най-стойностните си клиенти и да печелим повече от тях?
Допълнителни теми:
Пазарен потенциал – измерване на пазарния потенциал по търговски територии
Пазарният потенциал е базов инструмент, който стои в основата на активното управление на продажбите, повишаване на кръстосаните и допълнителните продажби.
ABC анализ – класификация на клиентите по три основни параметъра
- По обем на покупките от нас – ранг на клиента, реални покупки
 - По потенциал – оценка на възможностите
 - По наш дял в покупките на клиента (в обем и стойност)
 - Наличието на такъв анализ ще задълбочи контрола на продажбите от общо за територията към конкретно управление на отделните клиенти.
 
Управление на продажбите
- По отделни продукти и услуги
 - По отделни клиенти (приоритетно клас А)
 
Цел: увеличаване на оборота в обем и стойност, увеличаване покупките на целеви продукти, нарастване на нашия пазарен дял (респ. дял в клиента) и др.
Програми за мотивация:
- Програми за мотивация на търговци – състезателни, по квоти и др.
 - Програма за мотивация на търговски екип
 
Водещ: Явор Янкулов, PhD