Обучение „Ефективно планиране с цел определяне на приоритети“

Приключило

26 януари 2019

София

Обучение „Ефективно планиране с цел определяне на приоритети“

Дата:

26 януари 2019, събота

Час:

09:00 - 17:30

Достъп:

Такса участие

Място:

Център за приобщаващо образование, София, ул. "Княз Борис 1" 133

За контакти:

E-Mail

За събитието

Център за приобщаващообразование ще проведе обучение-практикум „Ефективно планиране“ с предоставяне на инструмент за самооценка на училищната среда: Как да определяме приоритетите на училището, за да постигаме целите си.

ЦПО организира обучение на тема „Процес на самооценяване и планиране на приоритети на училището с Инструмент за анализ на училищната среда“, одобрено със заповед № РД09-1012/24.01.2017 на Министъра на образованието и науката.

Брой квалификационни кредити: 1

Форма на обучение: Обучението се състои от две части:
Част 1 – Дистанционнa. Представлява самостоятелна работа под формата на преминаване на онлайн курс, подготвен от Център за приобщаващо образование и завършващ с издаване на сертификат за успешно преминаване.
Част 2 – Присъственa. Обучение на място

За кого е подходящо обучението: Учители – начален и прогимназиален етап, директори, заместник-директори, педагогически съветници, психолози, учители – целодневна организация. Предложеният подход и инструменти се основават на принципа на работа в екип. Оптимална полза от обучението могат да извлекат групи участници от едно и също учебно заведение.

Кратко описание: Обучението акцентира върху процеса на самооценка, посредством Инструмента за анализ на училищната среда – авторски продукт на Център за приобщаващо образование. То ще подготви училищния екип за това как да извърши тази самооценка, като я структурира в четири сфери на развитие – Училищно управление, Педагогически практики, Детска закрила и Партньорство с родителите. Целта на въпросната самооценка е не толкова да отговори на външните стандарти и изисквания, колкото да систематизира и подпомогне в планирането работата на училището по начин, който да увлече различни мнения и да зададе обща споделена посока за предстоящата учебната година с фокус изграждането на приобщаваща училищна среда. Предложените инструменти и знания са приложими и в процеса на реализация на процеси, свързани с управление на качеството в образователните институции.

Какво ще научите: В рамките на обучението участниците ще получат препоръки и конкретни предложения, свързани с оптимизирането и изпълнението на процеса на самооценка с Инструмента за анализ на средата, базирани на опита и директната работа на обучителите с този инструмент в работата си с 15 училища; ще се запознаят с разбирането на Центъра за онова, което представлява приобщаващото образование в Модела за организиране на училищните процеси за изграждане на приобщаваща училищна среда, в рамките на който беше изработен въпросният Инструмент за самооценка и анализ на училищната среда.

Подходите в обучението провокират размисли и въпроси у участниците, свързани с установени училищни практики за вземане на решения за посоката на развитие на училището (приоритети) – кой участва в този процес, с какво, какви са аргументите за избор на един училищен приоритет пред друг, как и с какви мотиви участват учителите в подобен процес.

Задължително условие за участие: За успешното завършване на обучението и получаване на квалификационен кредит е необходимо участниците да преминат през електронния курс на Центъра „Запознаване с приобщаващото образование“, който ще запознае участниците с теорията и практиката на развитие на училището като системен процес, ключовата роля на работата в екип и четирите области на развитие и управление, които са в основата на Инструмента за анализ на училищната среда. Завършването на електронния курс отнема от 8 часа до няколко дни, в зависимост от индивидуалното темпо и отделено ежедневно време.