Дигиталният маркетинг стремително си проправи път до ядрото на бизнеса, дефинирайки себе си като ключов елемент на съвременния бизнес. Днес добрите експерти в тази сфера са едни от най-търсените кадри, а обученията набират все по-голяма популярност.
Сред най-добрите обучителни програми по Дигитален маркетинг изпъкват тези на SoftUni Digital и Digital PRO.
Разкриването на работещи маркетингови модели, актуалните концепции,задълбочен анализ на маркетинговата комуникация и потребителските нагласи и поведение са само малка част от менюто, с което ни изкушават двете обучения.
И двете програми са продукт на професионалния и творчески поглед на експерти, доказали себе си и изградили солидна репутация в средите на маркетинговите експерти.
Обучителната програма на SoftUni Digital
се провежда веднъж годишно с продължителност 10 месеца, като се състои от 9 специално селектирани курса. Кандидатстването за програмата е отворено до 11 септември. Програмата се провежда за трета поредна година.
Занятията се провеждат два пъти седмично в делнични дни, между 19:00 и 22:00 ч., а формите на обучение са присъствена и дистанционна.
Цената за участие е 680 лв. за присъствено обучение и 580 лв. за онлайн обучение. Въвеждащият курс е безплатен, но се заплаща 50 лв. такса за явяване на изпит за записване в цялостната програма. Могат да бъдат записани и само отделни курсове.
На своята страница, SoftUni Digital са представили своите тематични модули. Обучението стартира с безплатен подготвителен курс, воден от Георги Малчев #1 Marketing Fundamentals, а след него, се провежда приемен изпит. Успешно преминалите приемния изпит имат възможността да продължат обучението си в останалите 8 курса от програмата.
#2 Content Marketing (Василена Вълчанова) разглежда създаването на ясна и последователна стратегия за създаване на съдържание, която не само да успее да привлече, но и да ангажира вниманието на потребителите.
Модулите #3 Email Marketing (Жюстин Томс), #4 Facebook Marketing (Бисер Вълов) и #5 Google AdWords (Мартин Войнов) са съсредоточени върху реализирането на успешни рекламни кампании посредством изграждането на алгоритъм за действие и атрактивни послания.
Панелът #6 Search Engine Optimization (SEO) (Генадий Воробьов) e съсредоточен върху инструментите за работа при SEO, техническия одит на сайт и Google Search Console.
#7 Google Analytics (Симеон Емануилов) разглежда платформата във функцията и на оптимален инструмент за тълкуване на информацията за посетителите на вашия сайт с опорни точки Google Tag Manager и Google Data Studio.
#8 Digital Creative (Ангел Искрев) разглежда кухнята на гениалните идеи. Модулът дава насоки за разпознаване на истински качествените, нестандартни и продуктивни идеи.
Последният модул на курса е #9 E-commerce (Димитър Савов) разглежда електронната търговия до най-малките детайли.
Паралелно с обучителната програма за Дигитален маркетинг на СофтУни ще се проведе и Digital Advancеd Program за напреднали.
Университетската Бизнес Програма по Дигитален Маркетинг на Digital PRO
от своя страна е с продължителност 10 месеца, базирана на 12 учебни модула. Програмата започва на 11-ти Септември и приключва на 30-ти Май. Тя се организира от Международното висше бизнес училище (МВМУ) и от Zapomedia.
Възможностите за участие в програмата Digital Pro също са две присъствена и дистанционна. Присъствените занятия се провеждат в сградата на МВБУ в гр. София два пъти седмично, всеки вторник и четвъртък от 19.00 до 22.00 ч., а онлайн обучението се провежда чрез съвременна обучителна онлайн платформа за дистанционно обучение.
Цената за участие е 880 лв. за присъствено обучение и 780 лв. за онлайн обучение (срокът за записване е 1 септември).
Екипът от лектори може да бъде определен като колоритен букет от професионалисти с богат практически опит. Курсът е разделен на следните модули:
#1 Marketing and Strategy (Мирослав Запорожанов)
#2 Conversion rate optimization (Пламен Бързев)
#3 SEO Marketing (маг. инж. Евгени Йорданов)
#4 Content & Creative (Александър Славов)
#5 Google Adwords (Ивелина Манова)
#6 Facebook Marketing (Стилиян Запорожанов)
#7 Video Marketing (Мария Атанасова)
#8 E-mail Marketing (Мирослав Запорожанов)
#9 Google Analytics (Дечко Стефанов)
#10 Digital Account Management (Мартин Попов)
#11 E-commerce (Николай Илиев)
#12 Dropshipping (Никола Романов)
Двете обучителни програми се характеризират със сходно разделение на учебните модули, но в програмата на Digital PRO изпъкват някои по-различни акценти.
Digital PRO обръща специално внимание на Conversion rate optimization, насочен към анализ на конкуренция, таргет групи и уникалните предимства. Модулът разглежда още основните принципи при създаването на дизайн с цел успешна реализация на маркетинг кампаниите, какво е A/B тестване, анализ и оптимизиране на резултатите.
Video Marketing-ът е обособен като самостоятелен модул, който задълбочава вниманието към Storytelling-а и връзката между бизнеса и Инфлуенсър Маркетинга.
Digital Account Management предоставя теоретична и практическа подготовка за позицията Дигитален Акаунт Мениджър с оглед на бизнес комуникацията с партньори и необходимите вътрешно организационни умения.
Последният модул разглежда предпоставките за изграждане на успешен Dropshipping бизнес и възможностите за реализация на различни международни пазари.
След приключването на двете обучителни програми, участниците не само притежават солидни теоретични познания, но и задълбочени практически умения. По време на курса, те имат възможност да се запознаят и да тестват различните нюанси на Дигиталния маркетинг, което да им даде ориентация за бъдещото им личностно развитие.