Онлайн обучение: „Електронно управление. Ред и условия за предоставяне на електронни административни услуги. Електронни документи“

24 февруари 2026

Online

Онлайн обучение: „Електронно управление. Ред и условия за предоставяне на електронни административни услуги. Електронни документи“

Дата:

24 февруари 2026, вторник

Час:

09:30 - 12:45

Достъп:

Такса участие

Място:

Online

За контакти:

E-Mail

Организатори:

EXPERT EVENTS

За събитието

Обучението има за цел да обхване цялостния механизъм от понятия, нормативни правила и системи на електронното управление, с което да изгради комплекс от знания необходими за тяхното прилагане.

На семинара ще бъде разгледана организацията и управлението на процесите по предоставяне на електронни административни услуги, като особено внимание ще бъде обърнато на: управлението на информационните ресурси, регистрите и базите данни от доставчиците на електронни административни услуги, създаването на механизъм за планиране и внедряване на информационните ресурси, изискванията при въвеждане и извеждане от експлоатация на информационни ресурси.

В съдържанието на курса ще бъдат обсъдени акцентите свързани с проектирането на ЕАУ, в т.ч. задълженията на доставчиците при проектиране на електронни административни услуги, институционалната идентичност на административните органи като доставчици на електронни административни услуги, задълженията за предоставяне на информация за електронните административни услуги, достъпността на съдържанието на интернет страниците и мобилните приложения.

Ще бъде представен процесът по заявяване на електронни административни услуги и начините за подаване на заявление за електронна административна услуга.

В допълнение, ще бъде разгледано приемането на заявления за електронни административни услуги, като конкретно ще бъде анализирано приемането и регистриране на електронни документи в АИС, каналите за постъпване, извършването на електронна идентификация на заявителя и автентификация на искането /проверка за съответствие (НОДА, ЗЕУ), допустимост (АПК, НОДА) и редовност (АПК, НОДА)/.

Сред останалите теми на обучението са:

– Организация на електронен вътрешен оборот на документи /Решение на МС № 171/19.03.2025г./. Електронен документ. Правна сила и индивидуализация на електронни документи. Електронни удостоверителни услуги – електронен подпис, електронен печат, електронен времеви печат, удостоверяване на автентичността на интернет сайт, валидиране, квалифицирано валидиране и квалифицирано съхранение на електронен подпис и електронен печат
– Използване на електронни удостоверителни услуги от администрациите /Наредба за удостоверенията за електронен подпис в администрациите/
– Съдържание на вътрешните правила за обмен на е-документи в администрацията. Практически насоки
– Технически проверки. Проверка дали приложените документи са в установените допустими файлови формати, проверка на максимално допустимия размер на прикачения документ, проверка за злонамерен софтуер. Валидиране /проверка/ на КЕП. Причини за невалидност
– Казуси от практиката: Анализ на случаи с невалиден статус на подпис (напр. валидност „UNKNOWN,“ липса на времеви печат, грешки в пътя на сертификата, неправилни конфигурации)
– Правила за работа с хибридни документи
– Движение на електронни документи в АИС. Видове подписи в системата, дългосрочно архивиране и LTV (Long-Term Validation)
– Електронно връчване. Общи правила за електронно връчване в АПК и ЗЕУ. Процедура за връчване на съобщения по реда на чл. 18а, ал. 10 от АПК

В онлайн обучението е предвиден специален панел за въпроси и отговори по темите на семинара.

На всички участници в семинара ще бъде издаден Сертификат за преминато специализирано обучение.

Лектор на събитието е проф. д-р ИРИНА ЦАКОВА – Професор по Информационно право, учредител и правен експерт в „Европейски център по законодателство, анализ и усъвършенстване на съдебната практика“

За повече информация и регистрация, моля посетете: https://expertevents.bg/seminar/elektronno-upravlenie-february/