НОВИ МОМЕНТИ И АКТУАЛНИ ВЪПРОСИ НА ТРУДОВИТЕ ОТНОШЕНИЯ 2023 – 2024 Задължения на работодателите в началото на 2024г.
Приключило

Дата:
23 януари 2024, вторникЧас:
09:30 - 13:00Достъп:
Такса участиеМясто:
OnlineВръзки:
ПрограмаЗа контакти:
Денислава Рускова, 0888807911, E-MailОрганизатори:
Доместикс ЕООД, Магистер Диксит ЕООДЗа събитието
Онлайн обучение на 23.01.2024г.
 НОВИ МОМЕНТИ И АКТУАЛНИ ВЪПРОСИ НА ТРУДОВИТЕ ОТНОШЕНИЯ
  2023 – 2024
  Задължения на работодателите в началото на 2024г.
Лектор: Теодора Дичева
 начало 9,30 – 13ч.
  Онлайн през zoom.us
Обучението е насочено към счетоводители, ръководители и специалисти в отдел „Човешки ресурси“, ръководители отдел ТРЗ и Личен състав, управители и собственици на фирми, юристи и всички, които искат да научат повече за спецификата на трудовите отношения и актуалните промени в трудовото законодателство
Теми:
  1. Задължения на работодателите в началото на годината: отчитане на извънредния труд, изготвяне на списък с работни места за трудоустроени и списък с работни места за изпълнение на квоти по Закона за хората с увреждания, уведомяване на работниците за дължимия им се платен годишен отпуск, за и др.
 2. Преглед на промените в Кодекса на труда от 2023 г:
  2.1. Промени в уредбата, касаещи работа от разстояние – новите моменти и основни изисквания, които не са променени, но са от особена важност за всеки работодател който има или планира да наеме работници в home office.
 – Новите изискванията към работното място, които да осигурят здравословни и безопасни условия на труд
 – промените в Закона за здравословните и безопасни условия на труд, които да гарантират правото на БЗР на работещите от дома.
 – Допълнението на легалната дефиниция на „работно място“ в §1, т. 4 от ДР на КТ.
 – Гарантиране на „правото на изключване“ на работниците и договаряне на изключения в КТД или индивидуален трудов договор.
 – Нов и съществуващ от преди промените ред за отчитане на работното време.
 – Изисквания за предоставяне на информация на работниците и служителите при използването на алгоритмичното управление (и т.нар. изкуствен интелект) при организирането на работата и новото задължение на работодателите да създадат възможност на работниците да се поискат преразглеждане от човек на взетите автоматизирани решения, когато се засягат техните права.
 – Новите легални дефиниции за „Информационна система за алгоритмично управление“ и на „Автоматизирана система за отчитане на работното време“.
 2.2. Промените в Закона за здравословните и безопасни условия на труд във връзка с работата от разстояние;
  2.3. Как с промените в Кодекса на труда беше предвидена отговорност за изплащане на трудовото възнаграждение на работниците и служителите при веригите от подизпълнители, с което се транспонираха изискванията на Директива 2014/67/ЕС;
 2.4. Как законодателството задължи с последните промени в Кодекса на труда и в Закона за ограничаване на плащанията в брой работодателите с нает персонал със 100 или над 100 човека да изплащат заплатите по банков път.
 3. Електронно трудово досие, стара възможност с нови измерения:
 – Основни законови изисквания при въвеждането на електронни трудови досиета в предприятието, предвидени в Кодекса на труда.
 – Информационната система за създаване и съхранение на електронните документи от трудовото досие на работниците и служителите – изисквания и ограничения в Наредбата а вида и изискванията за създаването и съхраняването на електронни документи в трудовото досие на работника или служителя.
 – Видовете електронни документи, които може да се създават и съхраняват в електронните трудови досиета.
 – Изисквания за съхранение на електронни документи от работодателя и за осигуряване на достъп до тях на контролните органи на Инспекцията по труда и на работниците и служителите.
 4. Преглед на промените в Кодекса на труда, приети през 2023 г., в сила от 2025 г.: Регистър на заетостта и единен електронен трудов запис (Електронните трудови книжки):
 – Промените в трудовото законодателство, които регламентират въвеждането на регистър на заетостта и единен електронен трудов запис, които ще заменят хартиените трудови книжки.
 – Какво предвижда Кодекса на труда за електронния трудов запис и за дигитализирането на трудовите книжки на работниците и служителите и за държавните служители.
 – Кога влиза в сила закона за работодателите и за органите по назначаване в държавната администрация;
 5. Предвижданите промени в Наредбата за работното време, почивките и отпуските:
 – Как с промените ще бъде предвиден по-дълъг платен годишен отпуск и на кои категории работници ще се дължи такъв удължен платен годишен отпуск.
 – Редът за ползване на отпуска по чл. 163, ал. 10 от КТ от бащата или от един от родителите на майката или бащата въз основа на писмено заявление.
 – Промени в редът за ползване на отпуска по чл. 164б, ал. 2 от КТ от осиновителя или от родителите на осиновителката или на осиновителя.
Желателно е да зададете предварително въпроси на наш имейл. Въпроси могат да се задават и по време на семинара с директно включване или през чата.
Информация за лектора: г – жа Теодора Дичева е юрист. Завършила е ЮФ на СУ „Св. Климент Охридски“. Автор е на многобройни коментари, книги, сборници и наръчници в областта на трудовото законодателство с приоритет в областта на практическото прилагане на трудовото законодателство и инспектирането на труда.
 От 1998 година работи в ИА ГИТ като част от Правната дирекция, а от 2008г. до август 2019г. е директор на дирекция „Правно осигуряване на инспекционната дейност“ в ИА “ Главна инспекция по труда“. Водещ лектор на много семинари и обучения по проблемите на трудовото право.
ЗА КОНТАКТИ И ЗАПИСВАНЕ:
 тел. 08888 07 911 е–mail: domestics@abv.bg или magisterd@abv.bg Денислава Рускова
Може да се регистрирате директно от нашия сайт www.domestics-bg.com
 (или от партньорския ни сайт www.magisterdixit.net )– след програмата на семинара има електронна форма за регистрация или да изпратите мейл на domestics@abv.bg
 с Вашето име, данните на фирмата за издаване на фактура и тел. и e-mail за връзка.
 В рамките на 24ч. ще получите отговор – потвърждение и проформа фактура.
ЦЕНА 130лв. без ддс при записване и плащне до 10.01.2024г.
Цени:
 150лв. без ддс за един участник
 За участвали в предишни наши семинари 140лв. без ддс за участник
Закупуване на ОНЛАЙН участие за втори и следващ представител от една фирма 80лв. без ддс за един участник
  (Върху тази цена отстъпки не се прилагат)
  Цените са крайни и не се начислява ддс
Онлайн обучението включва:
  лекции 4 уч. часа от 09,30 – 13.00ч., почивка, презентация в електронен вид
Семинарът се провежда в реално време и не се предоставя запис. Ще получите линк към zoom.us ден преди събитието, подробен материал и упътване за участие в семинара. С една идентификация може да се участва само на едно устройство! Изписвайте името си при влизането в zoom (което сте посочили при записването за семинара), за да бъдете допуснати до семинара. Ангажимент на всеки участник е да се запознае с платформата и работата с нея предварително, да изпробва устройството, от което ще участва, като се убеди, че има работеща аудио система и надеждна интернет връзка. Наличието на камера не е задължително.
Фактурите и линк за участие се изпращат на посочения при записването електронен адрес.
Краен срок за записване и плащане е 19.01.2024г.
