Обучение „Основи на ефективното и приобщаващо училищно управление“
Приключило
Дата:
15 декември 2018, съботаЧас:
09:00 - 17:30Достъп:
Такса участиеМясто:
Център за приобщаващо образование , София, ул. "Княз Борис 1" 133За контакти:
E-MailОрганизатори:
Център за приобщаващо образованиеЗа събитието
Център за приобщаващо образование ще проведе обучение на тема “Ролята на училищното управление в процеса на изграждане на приобщаваща училищна среда. Основи на ефективното училищно управление“.
Училищното управление е основен фактор за изграждането на приобщаваща училищна среда, която да е подкрепяща за учениците, учителите и родителите. Училищното управление, също така, има водещата роля при определянето на приоритетите и използването на училищния капацитет, така че да създаде качествен образователен продукт.
В същото време, училищното управление не е просто функция на училищното ръководство. В реалния живот на училището, в училищното управление вземат участие много фактори и участници, които влияят през различни канали. Такива са учителите, специалистите, а също учениците, родителите, както и общността и институциите.
За да можем да управляваме всички тези процеси координирано и целенасочено, първо трябва да ги познаваме, а след това да създадем предвидими процедури за вземане на решения, които да ръководим. Затова, ние казваме, че училищното управление е целенасочен и осъзнат процес на лидерство, което задава обща посока на развитие, изгражда култура на екипност и приемане и подпомага процесите на промяна в екипа на едно училище.
Обучението ще се състои от две части – дистанционнa и присъствена.
Дистанционната част ще включва самостоятелна работа под формата на преминаване на онлайн курс „Запознаване с приобщаващото образование“, подготвен от Център за приобщаващо образование и завършващ с издаване на сертификат за успешно преминаване.
Обучението е подходящо за директори, заместник – директори, учители – начален етап, учители – прогимназиален етап, педагогически съветници, психолози, учители – целодневна организация.
Брой квалификационни кредити: 1
Ще бъде обърнато специално внимание на: процесите на промяна, връзката им със съпротивите в екипа и възможностите, с които може да ги преодоляваме, така че да изградим споделена визия за развитие на училището и да вървим заедно в желаната посока; организационната култура за вземане на решения в екипа и връзката й с мотивацията и желанието за включване на учителите в училищни дейности; планирането на професионалната квалификация на училищния екип и увереността му да изпълнява професионалните си задължения.
Обучители:
Лилия Стефанова Аракчиева ръководи Програма „Едно училище за всички“ в Център за приобщаващо образование. Завършила е специалностите „Администрация и управление“ и „Трудова и организационна психология“. Има придобит опит в социалната сфера в държавната администрация.
Стефка Георгиева Чинчева, специалист „Обучение и развитие“ в Център за приобщаващо образование, е обучител по теми, засягащи сътрудничеството между училището и родителите, психичното здраве на учителите и подкрепата на лидерските екипи за изграждане на приобщаваща училищна среда. Тя консултира и работи терапевтично в рамките на психоаналитичната парадигма с деца и възрастни.