Академия за културен мениджмънт 2017

Приключило

10 - 11 юни 2017

София

Академия за културен мениджмънт 2017

Дата:

10 - 11 юни 2017, събота - неделя

Час:

12:00

Достъп:

Кандидатстване

Място:

Goethe-Institut Bulgarien, София, ул. "Будапеща" 1

За контакти:

E-Mail

Организатори:

Goethe-Institut Bulgarien

За събитието

Академия за културен мениджмънт е програма за следдипломна квалификация, която през 2017 г. ще се проведе едновременно в София, Солун и Букурещ с три независими групи с участници и споделена учебна онлайн платформа и учебни формати, както и с обща среща на всички участници и конференция в София. Освен теоретичното образование и обмена между практици от сферата на културния мениджмънт Академията предлага тази година и допълнителна възможност да се разработят съвместни проекти, за които да се кандидатства за финансиране от Гьоте-институт. По този начин Академията дава възможност за комбиниране на теорията и практиката в културния мениджмънт и да подпомогне задълбочаването на съвместната работа между институциите.

Програмата включва едноседмичен интензивен образователен курс в София с лекции, семинари, дискусии и индивидуални занимания с български и чуждестранни професионалисти от сферата на културата, както и образователна онлайн платформа с индивидуални и групови задачи. Кулминация на програмата ще бъде международна конференция за културен мениджмънт и среща за изграждане на мрежи, в която ще вземат участие всички участници от групите в София, Солун и Букурещ, както и международни гост-лектори.

Всеки от трите курса в София, Букурещ и Солун има тематичен фокус в зависимост от особеностите и нуждите на местната културна сцена:

Солун: Иновация в творческите индустрии и организации, куратор: Аргиро Барата
Букурещ: Изграждане на капацитет в културния сектор в рамките на културните стратегии (например Европейска столица на културата), куратор: Мики Бранисте
София: Международно сътрудничество и копродукции.

След успешно завършване на академията Гьоте-институт ще избере стартиращи съвместни проекти между участниците в трите града, които да бъдат финансирани.


Защо да кандидатствате?

Програмата ще предложи на участниците възможност за международен обмен и създаване на професионални контакти чрез отворена, практически ориентирана образователна платформа. Участниците ще развият нови умения и опит, за да менажират успешно работата си и същевременно да работят за изграждането на международни партньорства.

Ще им бъдат предложени отлични възможности да изградят международна мрежа от контакти, както и да включват в портфолиото си участие като лектори на международна академична конференция и публикации на авторски текстове. Участниците ще могат не просто да развият нови съвместни проекти с международни партньори, но и да получат стартово финансиране за тях (до 2500 евро) и да работят по реализацията.


Какво да очаквате?

Интензивен едноседмичен курс в София с лектори от България и чужбина. Общност от единомислещи специалисти от сферата на културата в България, Румъния и Гърция. Индивидуална и групова работа, взаимна обмяна на опит и обучение, подкрепа и менторство онлайн. Едноседмичният курс ще завърши с „лагер за идеи“ – събитие за развиване на нови идеи за съвместни проекти.


Накратко:

– Лектори от България, Германия, Гърция и Румъния с богат опит от работата по големи международни проекти и копродукции;
– Разнообразие на образователните формати и методи: лекции, презентации, дискусии, практически обучения, изнесени събития + формата „Лагер за идеи“;
– Създаване на контакти с български международни практици, експерти, както и с представители на международните културни институти и други културни организации в България;
– Възможност за индивидуални консултации;
– Допълнителни образователни материали и събития;
– Вечерни събития за създаване на нови контакти, споделяне и обмен.

Такса за участие в курса в София: 200 евро

Таксата включва:

– участие в едноседмичен интензивен курс и тридневна международна конференция и мрежова среща;
– сертификат от Софийски университет „Св. Климент Охридски“ след успешно завършване на курса*;
– храна и учебни материали;
– учебни материали онлайн;
– оценяване на индивидуалните работи от специалисти;
– менторство/консултации с български и международни специалисти;
– възможност за участие в международна академична конференция и за публикуване на текстове;
– възможност за развитие на нови съвместни международни проекти и получаване на начално финансиране от 2500 евро.

*Софийски университет „Св. Климент Охридски“ е партньор и консултант на Академията за културен мениджмънт и програмите в трите града, София, Букурещ и Солун. Университетът официално ще сертифицира курса и ще издаде сертификати на участниците, ако са покрити академичните критерии.

** Гьоте-институт предоставя възможност за намаление на таксата в случай, че кандидатът има основателни причини и се отличи със своята мотивация и потенциален принос към целите на Академията.

Публикувано на 01 юни

Посоченият час е ориентировъчен. След избирането на участниците в Академията, ще има повече информация за програмата.


Как да кандидатствате?

– Писмо (до 1 страница) на английски език, в което описвате мотивацията си и проект или тема, които Ви интересуват, по които бихте работили в бъдеще и евентуално бихте искали да намерите партньори;
– актуална автобиография и копие на дипломата за висше образование, ако искате да получите сертификат от СУ „Св. Климент Охридски“;
– допълнителни материали, например портфолио, линкове и др. (ако е приложимо).

Моля, забележете, че размерът на пакета документи не трябва да надвишава 7 МВ.

Публикувано на 01 юни